söndag 2 maj 2010

70-talspool

Det är lite spännande, detta med alla saker och prylar vi samlar på oss. Vi handlar nya gardiner, soffor och strumpor. Inte så mycket för att vi måste, utan kanske mer så att vi försöker köpa oss mental lycka? Eller vad är det vi håller på med? Nya lampor, vaser och mattor. Skor och krukor.


Sedan har vi full sjå att städa och slänga och rensa i röran med feng shui.

Jag gick på IKEA idag för att köpa dricksglas. Det gick bra, jag kom hem med dricksglas utan att denna gång falla för frestelen att köpa värmeljus, kuddar, handdukar och speglar. Eller nåt.

Ibland drömmer jag dock om en stor pool i trädgården. På tal om materiell längtan alltså. Då ska jag sitta vid kanten, dingla med benen i vattnet och hålla en sommardrink i handen.

På sjuttiotalet hade jag pool i trädgården! Då simmade (läs plaskade) jag i min röda pool med gott sällskap av andra badsugna ungar. Finns det hjärterum så finns det... '
Det var tider det ;)


Jag, två år, sitter längst fram till höger.

2 kommentarer:

  1. Helt UNDERBAR bild!! Så SÖÖÖÖT! Vill se fler bilder på dig när du var liten :))
    Tänk om det handlar om prestationen...att vi tror vi presterat ngt bra när vi handlat...rensat...slängt och handlat nytt igen!?
    Vet en pool som (ev) blir till salu.../Cilla

    SvaraRadera
  2. Ja, prestation och kanske en längtan efter något annat som vi fyller med shopping...eller kanske tristess..? "Vad ska vi göra...vi handlar en lampa" Haha, det finns säkert inga enkla svar. Alla dessa inredningsprogram och hemmafixarprogram och allt vad det är vi tittar på bidrar säkert till ngn sorts hysteri...."den som har flest design-saker och snyggast kök när vi dör vinner"...

    SvaraRadera