tisdag 27 april 2010

Meningarna




Jag går runt, runt. Gör åttor i mattan. Som Joakim Von Anka.

Har fyllt i ansökan för ROT-avdrag. Deklarerat. Sorterat papper. Och gått runt.

Egentligen vill jag skriva men orden ramlar runt i huvudet, krockar i hjärnan och fastnar bakom pannan. Orden åker ner i magsäcken - kluckar då jag skrattar. Fastnar i mellangärdet och i strupen. Jag hostar ord som vägrar komma ut.

Orden! De svävar upp i himlen också. Eller kanske mer flaxar! Försvinner som skator då korvbröden tar slut utanför gatuköket.

Och när orden alltså inte finns...eftersom de bara försvinner...så nöjer jag mig med att skriva lite bokstäver.

S å h ä r u n g e f ä r k a n s k e

Så fånigt. Vem har lust att läsa bokstäver utan meningar. Eller meningar utan bokstäver; " "

Jag återgår istället till räkningar, internetbanken och åttorna i mattan.


Meningarna (med livet?) får vänta.


--

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar