söndag 20 juni 2010

Stenmur



Som en stenmur. Så är livet. Som byggklossar som läggs över varandra. Nya erfarenheter. Gamla tankar som byggs på med nya. Mossan som växer ibland och alla olika färger; grått, rött, turkos, vitt, svart. Skuggor mellan klossorna och solljus som reflekterar vackra skrovliga ytor.

Som livet självt. En stenmur av livshändelser. Över varandra. År som byggs på med år.

Vissa stenmurar är försiktigt byggda med raka, kantiga stenar. Andra stenmurar är runda, mjuka. Vissa partier är röriga och andra är välordnade. Ogräs blandas med vide, sippor och liljekonvalj alldeles intill stenarna. Vackra fåglar bygger bo mellan stenarna och ibland ligger en orm och lurar mellan sol och skugga.

Jag vill bygga en lång spännande stenmur med olika form på stenarna. Sedan ska jag gå balansgång på min stenmur och lära mig flyga från den högsta stenen rakt upp mot himlen.



1 kommentar:

  1. Vackert! :) Vill oxå ha en lång! Helst skulle jag vilja ha en med gluggar där jag kan fylla på med nytt när jag ångrat en minut eller två under livets slingriga färd. /mia

    SvaraRadera