onsdag 23 juni 2010

Hemligheten (attraktionslagen)

Vad tänker du om dagarna? Vad pratar du om?

Lagen om attraktion; det jag tänker och känner attraherar jag. Det är mitt sinne som skapar den yttre verkligheten. Och det är hur jag tar emot det som sker, som skapar min verklighet.

Skillnaden mellan våra drömmar och den fysiska verkligheten är just det fysiska; ramarna, väggarna - materian. Det vi upplever i vårt vakna tillstånd är egentligen samma som vi upplever i våra drömmar då vi sover och inom oss då vi dagdrömmer. Men med skillnad att vi många gånger tillåter det fysiska bli till ramar och kanske även hinder.

Om vi väljer de tankar som gagnar oss och om tror på våra önskedrömmar och att vi kan förverkliga dem, så blir vi vår egen skapande regissör i den tillvaro vi vill ha runt oss.

Är vi oroliga för vår ekonomi och om tankarna kretsar runt skulder och obetalda räkningar så är det detta vi upplever. Vi ser räkningarna och vi ser plånboken då den är tom. Om vi däremot fokuserar på de pengar vi har så upplever vi naturligtvis att de faktiskt finns.

Tror vi på att någon älskar oss så känner vi oss älskade. Då är vi älskade.

Vi attraherar det vi tänker och känner.

Hokuspokus? Nej, det tror jag inte alls!

Det vi fokuserar på växer och blir större för oss, där inne i vårt sinne. Och det är ju där inne i våra huvuden som vi upplever världen.

Följ dessa tre steg:
1. Be om det du vill ha
2. Tro på att din dröm redan är verklighet, här och nu
3. Ta emot gåvan från universum, känn att du redan har den.
4. Var glad och tacksam.

Kika gärna på de 20 första minuterna av "the Secret". Tyvärr utan svensk text men klart sevärd! Låt dig inspireras! :)



1 kommentar:

  1. tack tjejen, de var länge sen jag såg den här, jag har tänkt på den ett tag, och se, du kom med den,det äro viktigt att tänka glada positiva tankar... ha en bra dag,

    SvaraRadera