tisdag 1 juni 2010

Djävulen bodde i klockan!


Inatt hade jag en märklig dröm! Jag drömde att jag hade en grön väckarklocka i köket (nej, i verkligheten har jag ingen grön väckarklocka i köket). Väckarklockan började tala med konstigt språk och underliga ord. Jag drog ut sladdar och slet ut batterier men klockan fortsatte tala.

Det var då jag upptäckte vad felet var; djävulen bodde i klockan! Whoaah!

Jag blev alldeles förskräckt och undrade hur i tusan jag skulle bli av med djävulen ur min klocka, ur mitt kök, ur mitt liv.

Lösningen var en stor hammare. Jag slet ner djävulsklockan från hyllan och lade den på golvet. Därefter slog jag hammaren hårt i klockan om och om igen. Klockan gick i hundratusen plastiga bitar och djävulen for sin väg.

Mina drömanalyser lutar mot min upplevelse och syn på tiden. Jag uppskattar tid, längtar efter tid och önskar att livet bestod av mer tid. Med detta tycker jag säkert att tiden rusar. Klockan tickar! Går och springer och kutar förbi mig! Tiden flåsar mig i nacken och någonstans tycker jag nog att djävulen bor i klockan.

Bra att jag hittade en lösning på problemet i drömmen. Hammare och ett jä-ar anamma. Trotsa rädslan! Slit ner demonerna! Bort med djävulen och spräng klockan i bitar.

Och njut, njut, njut av livet.


---

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar