tisdag 29 december 2009

Lagen om att ge

LAGEN OM ATT GE:
Denna lag handlar om vikten av att GE och av att kunna TA EMOT med glädje och tacksamhet. Och att NÄR man ger så ska man ge med glädje.

Grejen är den att universum behöver ha ett fritt flöde för sina energier. Ju mer du ger ju mer fritt blir flödet för att även . Energin måste cirkulera (och det här låter ju lite som karma - men det kommer vi till längre fram...för karman går mer in på händelser och beteenden...förhållningssätt osv..medan detta är mer inriktat på att ge och ta emot saker och känslor). Allt handlar om att ge och ta emot. I arbetet, ekonomin, relationer. Överallt. Ju mer du ger ju mer får du och desto mer kan du ge igen osv..

Så hur övar man då in Lagen om att ge?

Tillämpning av lagen "Lagen om att ge":
Vart jag än går, och vem jag än möter, ska jag ge en GÅVA. Det kan vara en blomma eller en sak men det kan också vara en komplimang eller en tyst bön. Detta kan man öva då och då vissa dagar (så småningom sitter det där automatiskt). På detta sätter man igång en process av glädje, rikedom och överflöd i omlopp i sitt eget och andras liv. Varje gång jag möter någon ska jag tyst önska dem lycka, glädje och skratt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar