tisdag 29 december 2009

Gammal dröm - Clayton, NewYork

Jag hade en dröm i juli 2005 (snart fem år sedan!) där jag blev tillsagd att det var viktigt att komma ihåg drömmens budskap. Än idag går jag ibland och funderar på budskapet i denna dröm.
Vad var det viktiga? Har jag missat det?

Dröm 20050714
Jag befinner mig i ett omklädningsrum. Har just duschat och står nu och klär på mig. In kommer en kvinna i min egen ålder. Hon ber att få låna min handduk. Jag bestämmer mig för att inleda ett samtal och frågar henne var hon kommer ifrån.
"Jag bor i Småland", säger hon, "invid Trassjön" (eller något liknande - möjlightvis Transjön). Jag berättar att även jag bor i Småland. Sedan säger hon att hon egentligen kommer från Clayton, NewYork. Jag tror att hon menar Clayton i England och säger av någon anledning: "Ja, Lilla NewYork"
"Ja, Clayton, NewYork", svarar hon då med betoning på NewYork.
Sedan slås jag till marken och allt runt mig blir alldeles ljust. Det känns som om jag sugs ner mot marken och jag hamnar i en utomkroppslig känsla. En röst säger högt och tydligt:
"Detta måste du komma ihåg, det är viktigt att du kommer ihåg detta!"

Nästa ögonblick kommer en man in. Kvinnan är nu borta. Rummet ser annorlunda ut. Mannen är också i min ålder eller kanske ett par år yngre. Jag sitter på golvet och han sätter sig mitt emot mig och tar mina händer. Hans ögon är intensiva och han ser fokuserat på mig.
"Vad är detta", säger jag
"Ja, vad är detta", svarar han, "det vet du ju själv".
Än en gång känner jag att jag måste komma ihåg detta och strax därefter vaknar jag av känslan att någon försöker väcka mig. Observera då att det inte finns någon i sovrummet.


Vet någon vad "Clayton, NewYork" är för något ställe. Varför kallar jag det för "Lilla NewYork" och varför måste jag komma ihåg det? Varför överhuvudtaget är platsen Clayton viktig?

Jag har slagit upp Clayton via Google Earth och även googlat - och ja, det finns en plats som heter just så vid "de tusen öarna". Se här >>

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar