onsdag 20 januari 2010

En timme för Haiti


Jag slår in en timme i ett paket och skickar till Haiti.

En tanketimme och en timme av min lön.

Detta fattiga land långt borta, jag har just lärt mig var det ligger.

Snön knastrar under skorna här i norr. Himlen är svart och jag var nyss ute och lade frön i fågelhuset. Det ligger tankar i spåren bakom mig. Jag strör dem runt mig, där jag går. Varma energier till människor i nöd.

Och timmen är skickad.
Imorgon når den det västra halvklotets fattigaste stat.

Tillsammans med Aftonbladet har Läkare utan gränser en kampanj som innebär att du kan skänka en timme av din lön för det jordbävningsdrabbade Haiti.

Här kan du sätta in ditt bidrag till Läkare utan gränser >>



---

4 kommentarer:

  1. Nu har jag också lagt in ett bidrag. /TS

    SvaraRadera
  2. Jag har också skänkt en timme av min inkomst. Känns skönt att kunna bidra även om det inte är så mycket, men jag litar på att vi är många.

    SvaraRadera
  3. Härligt! Detta med en timme är ett alldeles utmärkt sätt - för då ger vi alla efter vår förmåga. Hörde dock att Haiti behöver 740 miljoner bara av sverige de närmaste åren. Då inser man vilken tuff situation landet har hamnat i.

    SvaraRadera
  4. Mina barn samlar in pengar på sin skola,så min timme skickar jag med där!! Läste att det varit jordskred i Peru oxå....massor med människor som står utan hem...hoppas lite går till dem med. Föreslog för familjen att vi skulle ta semesterkassan och skicka till de behövande...varför inte??...det föll inte i god jord!

    SvaraRadera