måndag 4 juli 2011

Rensa i röran



Idag har jag rensat i röran. Slängt, skänkt och rensat ut materiella ting och därmed även en hel del skräpenergier :)

Förrådet under källartrappan är nu så välordnat att jag har lust att sitta på golvet där inne och bara titta på hyllorna.

Nästa steg är att rensa bland kläderna (igen). Hur är det möjligt att kläder måste rensas igen och igen? Förvånat hittar jag tröjor och jackor som är tjugo år gamla. Hur i hela friden är det möjligt? Och hur kan jag stoppa undan så gamla kläder och tro att jag kommer att älska att använda dem igen. Skärpning Lena!


Därefter är det bokrensardags. Det är det allra svåraste. Och jag tror inte att jag är ensam om att tycka det. Böcker känns heliga på något vis. De förvarar människors tankar (författarens) och de skapar nya tankar (läsarnas). Att rensa ut böcker är som att göra sig av med tankar. Men det kanske är just det vi måste göra ibland? Rensa ut våra gamla tankar och ta in nya. Hur ska vi annars få plats med nya insikter?

Jag tror jag ska läsa "Rensa i röran med feng shui" i sommar. För fjärde gången, eller sjätte kanske förresten. Den är världsmästarbäst på att ge "rensa-energi". :)

Rekommenderas under regniga sommardagar.



Må väl! :)








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar