torsdag 7 juli 2011

Livet är Nu

Igår en fantastisk träff med vänner vid havet. Vi diskuterade livet, tankar och vi stämde möte med andra dimensioner. Livet är magi.

Nu ett gott glas vin, sommarkväll, en nyss påbörjad bok och fågelkör som bakgrundsmusik. Vad mer kan jag önska?

Inatt drömde jag att jag cyklade på en gammal herrcykel i en brant nerförsbacke. Cykeln hade inga bromsar och jag flög fram. Förstod bara inte hur jag skulle få farten att stanna. Jag lyckades på något underligt vis och hamnade på en stor äng där människor förberedde en fest.

Drömmen bör analyseras, känner jag. Den vill säga mig något. Har Du några förslag?

Jag önskar dig, kära läsare vemduänär, en riktigt härlig sommar. Ta tillvara varje ögonblick - för tid finns inte har jag just fått lära mig. ;-)

Den enda stund som finns är Nu.

1 kommentar:

  1. Hej, första gången jag är och tittar på din sida.Själv är jag organisationskonsult med gestaltterapeutisk grund. Det innebär att
    man kan fråga sig vad som tar gestalt i varje nu. Bl a jobbar jag med mina egna drömmar utifrån att varje del i drömmen är jag. Så om du berättar drömmen utifrån att du är cykeln. "Jag är en gammal herrcykel och kör i en brant nedförsbacke, lyckas inte få den att stanna mm" Det här kan då ske tillsammans med en terapeutiskt lagd person som kan ställa frågor på hur det är att vara cykeln - hur det känns- hur kommer det sig att du inte kan få den att stanna osv. Sen berättar du drömmen utifrån de andra delarna i drömmen. Här kan man komma till insikt om sig själv på ett väldigt bra sätt!! med vänliga hälsningar Camilla

    SvaraRadera