tisdag 25 oktober 2011

Lite färre böcker

Ja, jag lyckades rensa ut en del böcker.

Fyra papperskassar fulla med böcker som gick till pappersinsamlingen. Egentligen är jag ytterst tveksam till att kasta böcker men faktum är att även böcker har en begränsad livslängd. Det finns böcker som helt enkelt inte går att ens skänka. Antingen på grund av att varenda second hand butik är fylld av just de titlarna eller för att böckerna är sönderlästa, kaffefläckade, stympade från sidor och knäckta i ryggen.

Dessutom fick jag ihop tre fulla plastkassar med böcker jag ska skänka. Till goda vänner och slutligen till Stadsmissionen.

Och så fick jag ihop tre kassar som var låneböcker från min mor och så en kasse som var låneböcker lånade av en (lika lästokig) kompis. :)

Det blev nio kassar färre böcker från mina hyllor. Phu!

Dock har jag mer än fem hyllor kvar, som tyvärr fortfarande är "överbefolkade" av böcker. Så jag måste kavla upp armarna igen, ännu lite tuffare.

Alternativt köpa in en hylla till...? ;)




1 kommentar:

  1. Eftersom jag har lika svårt som du att göra mig av med böcker så förstår jag din kval :). Men jag tycker att den där idén att köpa en ny hylla är UTMÄRKT ;)!!!

    SvaraRadera