söndag 23 oktober 2011

Dagens projekt: Rensa ut böcker (hjälp)


Ja, så var det då dags. Det går inte längre att blunda för bokhögarna som växer och växer. Bestämt sedan flera veckor att söndagen den 23 oktober ska det ske! Kalendern på köksväggen har ett stort rött kryss denna dag; Böcker ska rensas ut!




När jag vaknade i morse så hittade jag på alla möjliga anledningar till att inte börja med mitt bokprojekt "rensa böcker". Istället sov jag så länge som möjligt (det var som om min kropp var inställd på att sova bort projektet), sedan duschade jag så länge som möjligt, så åt jag frukost så länge som möjligt. Drack kaffe igen. Och igen. Så länge som möjligt.

Och igen. Kaffe.

Så sitter jag här nu, långt från bokhögarna - och skriver om att rensa böcker. Istället för att rensa. Hjälp!
Min plan är att skänka de mest välbevarade böckerna till Stadsmissionen. De slitna, trasiga, kaffefläckade böckerna får gå till pappersinsamlingen. Allt har ju sin tid - så även böcker.



Nåväl - önska mig lycka till. För nu ska jag ta på mig mina sladdlösa hörlurar, lyssna på en ljudbok (!), kavla upp mina ärmar, surpla i mig min sista kopp kaffe och --> sätta igång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar